Joswig, H. (1995). Begabung und Motivation. Frankfurt am Main: Peter Lang Verlag. |
Joswig, H. (Hrsg.) (2000). Begabungen erkennen - Begabte fördern. Rostock: Universitätsdruckerei Rostock. |
Joswig, H. (1996). The connection between motivational and cognitive components of the personality of gifted pupils. In Cropley, A. & Dehn, D. (Eds.), Fostering the growth of high ability: European perspectives. Norwood, New Jersey, USA: Ablex Publishing Corporation, 489 - 499. |
Joswig, H. & Grünwald, S. (1997). The interaction of motivational components of gifted personalities and social conditions of older pupils. In Chan, J.; Li, R.; & Sprinks, J. (Eds.), Maximizing potential: Lengthening and strengthening our stride, pp. 361 - 365. Hong Kong: The University of Hong Kong, Social Sciences Research Centre. |
Persson, R.S.; Joswig, H. & Balogh, L. (2000). Gifted Education in Europe: Programs, Practices, and Current Research. In Heller, K.A.; Mönks, F.J.; Sternberg, R.J. & Subotnik, R.F. (Eds.), International Handbook of Giftedness and Talent, pp 703-734. Oxford: Pergamon. |
Joswig, H. (2006). Supporting Highly Gifted Pupils in Lower Heterogeneous Classes. In Tirri, K. (Ed.), Values and Foundations in Gifted Education, pp. 97 – 111. Bern, Frankfurt a.M., New York, Oxford: Peter Lang. |
Joswig, H (2008). Innere Differenzierung in der Begabtenförderung. In Fischer, Ch.; Mönks, F.J. & Westphal, U. (Hrsg.), Individuelle Förderung: Begabungen entfalten - Persönlichkeit entwickeln (S. 329-349). Berlin: LIT VERLAG. |
Joswig, H. (2009). Hochbegabte Mädchen?! Geschlechterdifferenz bei der Erkennung und Förderung von Begabungen. In Ehlers, H.; Kahlert, H.; Linke, G. u.a. (Hrsg.), Geschlechterdifferenz – und kein Ende? Sozial- und geisteswissenschaftliche Beiträge zur Genderforschung (S. 40-57). Berlin: LIT VERLAG. |